Detoxifiere&Slabire

Dieta ketogenica pentru incepatori

O dieta ketogenica, sau dieta keto cum i se mai spune, este o dieta cu un continut scazut de carbohidrati, lucru ce transforma corpul tau intr-un aparat de ars grasimi, dar si cu niste potentiale efecte secundare initiale.

O dieta ketogenica este similara cu alte diete scazute in carbohidrati, precum dieta Atkins, Dukan sau LCHF (low carbo and high fats). Aceste diete ajung sa fie mai mult sau mai putin ketogenice prin accident. Singura diferenta dintre o dieta LCHF stricta si dieta keto, este ca proteinele sunt restrictionate la cel din urma.

Aceasta dieta este concepută special pentru a duce la cetoză. Este posibil să se măsoare și să se adapteze pentru a atinge nivelurile optime de cetonă pentru sănătate, pierdere în greutate sau pentru performanțe fizice și mentale. Mai jos, puteți afla cum să utilizați cetonul pentru a vă atinge obiectivele personale.

Introducere: Ce este cetoza?

Cetoza dintr-o dieta ketogenica vine din faptul ca face ca organismul sa produca molecule mici de combustibil numite “cetone”. Este un combustibil alternative pentru corp, folosit atunci cand glucoza este scazuta. Cetona este produsa atunci cand mananci foarte putine carbohidrati (ce sunt descompusi rapid in glucoza) si doar o cantitate moderata de protein (proteina in exces poate fi convertita in glucoza).

Cetona este produsa in ficat din grasime. Apoi sunt folosite drept combustibil in intreg corpul, inclusiv in creier. Creierul este un organ ce consuma foarte multa energie in fiecare zi, si nu poate functiona doar pe baza de grasimi. Poate functiona pe baza de glucoza…sau cetoza.

Dieta ketogenica

La dieta ketogenica intregul corp schimba sursa de energie pentru a functiona in principal pe grasime. Nivelul de insulina devine foarte scazut si arderea grasimilor creste dramatic. Depozitele de grasime devin foarte usor de accesat si de ars. In mod evident este o metoda foarte usoara de a pierde din greutate, dar sunt si alte beneficii mai putin evidente, de exempluo foame mai mica si un nivel de energie constanta.

Cine nu ar trebui sa tina o dieta ketonica?

O dieta ketonica este sigura de folosit pentru majoritatea oamenilor, dar in urmatoarele situatii ai avea nevoie de suport extra:

  • Iei medicamente pentru diabet, de exemplu insulina
  • Iei medicamente pentru tensiune ridicata
  • Alaptezi

Ce sa mananci la o dieta ketogenica?

Aici sunt mancaruri de care te poti bucura la o dieta ketogenica. Numerele reporezinta cantitatea neta de carbohidrati pe 100 grame. Pentru a ramane in cetoza, cu cat numarul este mai scazut, cu atat este mai bine:

  • Grasimi naturale (unt, ulei de masline, etc.): 0
  • Carne: 0
  • Peste si fructe de mare: 0
  • Branzeturi: 1
  • Legume ce cresc deasupra solului: 1-5

Cel mai important lucru pentur a atinge cetoza este sa eviti majoritatea carbohidratilor. Probabil vei dori sa mentii cantitatea consumata de carbohidrati sub 50 grame pe zi. Cu cat consumul de carbohidrati este mai scazut, cu atat este mai eficient.

Incercati sa evitati urmatoarele:
  • Cereale – grâu, porumb, orez, cereale etc.
  • Zahăr – miere, agave, sirop de arțar etc.
  • Fructe – mere, banane, portocale etc.
  • Tuberculi – cartof, gem, etc.
Ce sa beti pe parcursul dietei Keto?

Deci ce bauturi consumati la o dieta ketogenica? Apa este perfecta, la fel este cafeaua sau ceaiul. Ideal este sa nu folositi indulcitori. O cantitate mica de lapte este ok. Ocazional, un pahar de vin este bun.

Bauturile de slabit precum Eco Slim pot fi si ele de un real ajutor, totusi, inainte de a le folosi ar fi bine sa va consultati cu un medic nutritionist pentru a va asigura ca totul este in regula, iar produsul ales chiar este unul care va poate ajuta.

De ce sa tii o dieta ketogenica – beneficii

Beneficiile ce vin dintr-o dieta ketogenica sunt similare cu cele ale unei diete scazuta in carbohidrati. Oricum. Efectele ar putea fi si mai mari, deoarece numarul de proteine este restrictionat. Acest lucru creste cetona si mai mult si scade insulina.

Transformarea corpului într-o “mașină de ardere a grăsimilor” are beneficii evidente pentru pierderea în greutate. Arderea grasimilor este mult mai mare in timp ce insulina – hormonul de stocare a grasimilor – scade considerabil. Acest lucru creează circumstanțe ideale în care poate să apară pierdere de grăsime, fără foame. Aproximativ 20 de studii științifice de cea mai înaltă clasă (RCT) arată că, în comparație cu alte diete, dietele cu conținut scăzut de carbohidrați și ketogenice au ca rezultat o pierdere mai eficientă în greutate.

Comments

comments

Leave a Comment